středa 26. července 2017

Tip na výlet - Lom Kaolinka a město Znojmo

středa 26. července 2017
Zdravím vás po velmi dlouhé době tady na blogu! Chtěla bych se vám omluvit, že jsem tehdy zmizela a nevysvětlila vám, proč tomu tak bylo. Teď už se k tomu nechci vracet, možná někdy jindy, ale neměla jsem příliš veselé období. Blog bych chtěla zkusit obnovit, docela mi totiž chybí sdělování mých zážitků, ať už čtecích nebo cestovatelských. 
Dnes bych vám chtěla dát tip na ne příliš známý lom u Přímětic, Kaolinku. Byla jsem tam už před dvěma lety, ale tehdy nebylo počasí na koupání. Musím říct, že voda je čistá a relativně teplá, takže nás v těch vedrech moc neochladila. Každopádně musím říct, že lomy jsou pro koupání tím nejlepším místem. Lom Kaolinka není jediný lom v okolí Přímětic, stačí se podívat na mapu a zjistíte, že menších lomů je tam hned několik. 
V lomu žije ohrožený čolek dravý, který už obývá jen málo míst ČR. Na březích můžete vidět ještěrku obecnou, je jich tam opravdu dost, ale jsou tak hbité, že jsem si ji nestihla vyfotit. 
Tak tak jsme stihli utéct před deštěm a bouřkou, která se na nás hnala. 
perleťovec stříbropásek
 Kostel sv. Mikuláše ve Znojmě. 
 Rotunda sv. Kateřiny.
Pokud chcete strávit chvilku výhledem na Dyji, doporučuji navštívit stánek s terasou kousek od rotundy sv. Kateřiny. 

1 komentář:

  1. Díky za tip. Moc pěkné foto :-) Hezké a veselejší dny přeji. Eva

    OdpovědětVymazat