neděle 24. srpna 2014

Lotte Kinskofer: Černý sníh

neděle 24. srpna 2014
Kdo je ve skutečnosti pachatel a kdo oběť? Nikdy nedej na první dojem, zdání klame...

Lařin bratr Simon zmizel beze stopy. Nikdo netuší proč. Policie nemá pro jeho zmizení žádné vysvětlení. Lara se proto rozhodne pátrat na vlastní pěst... Věci, které postupně vyplouvají na povrch, se k Simonovi vůbec nehodí. Ve městečku se začínají šířit divoké řeči a spekulace o násilí, vydírání a mučení. Je Simon opravdu oběť? Jakou děsivou pravdu odhalí pátrání?


Kniha mne upoutala svým neobyčejným názvem, pod kterým jsem si neuměla jaksi nic představit. Co se obálky týče, ta u mě tolik nezabodovala. Čtenáře hned napadne, oč v knize může jít, tedy u mě to tak alespoň bylo a dělám to tak vždy, když v ruce držím nějakou knihu. Násilí, únos, drogy, zoufalství...?

Ze začátku jsem ze čtení měla dost smíšené pocity. Věty jsou psány zvláštním stylem. Jsou hrozně krátké, mnohdy se skládají třeba jen ze čtyř pěti slov. Nečetlo se mi to moc dobře. Není to tak jen na začátku knihy, ale v různých pasážích této knihy to tak bohužel je. Snad nikdy jsem se s tím u knihy nesetkala, ale vadilo mi to. Hodně jsem se při čtení zasekávala, ale je to možná jen moje chyba.

Téma knihy mi nepřijde příliš originální. Všem známé téma, ať už třeba z filmů - někdo z ničeho nic zmizí a jeho nejbližší se ho snaží vypátrat na vlastní pěsť, protože na policii se nemůže spolehnout. Lara, sestra pohřešovaného Simona, mi byla ze všech postav nejsympatičtější. Na její místě bych se chovala asi úplně stejně, jako ona.

Po celou dobu se v knize skoro nic nedělo. Stále se opakovalo to, jak jsou rodiče zoufalí, rádi by něco podnikli, ale neví co. Právě rozhodnutí samotné Lary knize dodalo konečně nějaký spád, na to jsem celou dobu čekala a na pár posledních stránkách se všechno odehrálo tak rychle, že jsem to ani nestačila vstřebat.
Hlavních postav v knize nevystupuje tolik, abych hned nepoznala, kdo za tím vším stojí. Podle chování mi bylo po přečtení pár stran jasné, kdo v tom všem má prsty.


Autor: Lotte Kinskofer                           
Nakladatel: Fragment   
Rok vydání: 2012  
Žánr: Román/Povídka 
Počet stran: 184 
Vazba: Brožovaná
Moje hodnocení: 3/5


Čtení jsem si užila, to bez pochyby, ale stejně mi toho v knize hodně chybělo. Čekala jsem více napětí, strachu. Už jen kvůli varování "zločin, nevhodně do patnácti let", jsem toho čekala o dost víc. Je mi jasné, že na tak málo stran se toho nevleze moc. I přesto všechno jsem ale knihu přečetla během jediného dne.

7 komentářů:

  1. :) jak říkám, nebylo to úplně ono, ale bylo to napínavý, že mě to chytlo a já to chtěla dočíst, nebo jsem to možná chtěla mít podvědomě rychle za sebou :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Neznie to vyslovene zle, ale určite sa do knihy nejako nehrniem.:D

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám knížku doma, ale nějak jsem si ji ještě nepřečetla, ale asi se na ni vrhnu. Stejně moc času nezabere, protože je tenoučká. :) Hezky napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nazev se mi taky libi, ale jak rikas, obalka nic moc :/

    OdpovědětVymazat
  5. Mně se obal líbí, viděla jsem daleko horší :-)
    Ale mimo obalu řeším hlavně obsah knihy a tady teda nevím, jestli bych si ji koupila. Možná půjčit, a přečíst (mám dojem, že půjčování se poslední dobou vyplácí, stejně tak zdarma získané e-books. Poslední dobou se mi nějak často stává, že koupím knížku a stojí za prd. A knihy jsou docela drahý špás, když si představím, že za ty prachy můžu mít halenku nebo kalhoty,či boty, které unosím celý rok, tak mě to docela štve.
    Ale když je knížka dobrá a vím, že se k ní určitě vrátím, peněz nelituji.
    Pěkná recenze, dovede navnadit, ale i varovat před zbrklým nákupem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji za komentář :-)
      Máš pravdu, dřív jsem do knihovny chodila opravdu často a chodím stále, ale teď si mnohem častěji knihy kupuji. Vím, že bych za ty peníze mohla mít plno jiných věcí, ale já si tu knihu chci ponechat v mojí knihovně, mám z toho pak dobrý pocit :D :-)
      Jsem ráda, že se recenze líbí :-)

      Vymazat