pátek 19. září 2014

Na téma... První záchvěv podzimu

pátek 19. září 2014
Většina šťastných událostí v mém životě se děje právě na podzim. Ráno se probouzím a cítím na své kůži mírný chlad, tendence přikrýt se a spát dokud slunce nevysvitne je větší, než kdy dříve. Při pohledu z okna na chvějící se břízy mnou projede nepopsatelný pocit radosti. I stromy v tu chvíli vypadají šťastně. Pozoruji ptáky a z jejich zpěvu je znát, že se na toto období plné barev a posledních známek tepla těší více, než kterýkoliv jiní živočichové.
Lehnout si doma pod bavlněnou dečku, cítit její příjemné teplo, z hrnku usrkávat heřmánkový čaj a číst pěknou knížku... nedovedu si představit lépe strávené podzimní odpoledne. Nebo snad vyrazit s batůžkem napěchovaným všemi nezbytnostmi na okraj lesa, nasát tu vlahou energii, o kterou se s námi podzim dělí, to taky není nápad k zahození.
Zvířata se mi touhle roční dobou zdají mnohem přívětivější, klidnější. Pozoruji, jak k sobě lnou a připravují se na odchod tepla, který je v nedohlednu.
Jemně se červenající šípky, odkvétající růže a zbarvující se listí javorů nám dává jasně najevo, že babího léta se nejspíš nedočkáme, nebo snad ano?

 

17 komentářů:

  1. To jsou nádherné fotky. Plesám a klesám, tleskám! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super fotky, miluju podzim :) a ten mopslík je dokonalej :) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji :-) Spousta lidí si myslí, že je to buldok :-)

      Vymazat
  3. Kráááásne fotky. Tipujem, že toto je kombinácia dobrého oka pani fotografky + zrkadlovky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tipuješ správně :D teda co se týká té zrcadlovky.. :-)

      Vymazat
  4. To jsou nádherné fotky! Mám moc ráda červenou, takže i proto se mi fotky opravdu moc líbí. :) Podzim mám též dost ráda, strašně se mi líbí, do jak krásných barev se listy stromů zbarvují. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná podzimní galerie. Šípky, jeřabiny, růže a jablíčka... moc pěkné fotky!

    OdpovědětVymazat
  6. Kouzelne syte fotky i obsah tveho psani..zkratka velmi povedeny clanek. Takovy ten teply podzim mam strasne rada, ale zda se mi,ze mi kvuli skole vsechno rychle unika. Rijen mame na krku, obavam se, ze lepsiho babiho leta se uz nedockame :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Bohužel asi ne, celkově toho tepla bylo letos málo, zdá se mi.

      Vymazat
  7. Miluju podzim!! A máš překrásného pejska <3
    Tento článek mě úplně nabil pozitivní energií <3

    OdpovědětVymazat
  8. Rodaw, mě zase nabíjí pozitivní energií ty tvoje úžasné komentáře, jsi zlatá!!

    OdpovědětVymazat